Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Projekt „Myślimy globalnie, uczymy bilingwalnie / We think globally- we teach bilingually” zakończony!

Projekt „Myślimy globalnie, uczymy bilingwalnie / We think globally- we teach bilingually” zakończony!
Projekt Erasmus+ był realizowany w Szkole Podstawowej
nr 1 im. A. Mickiewicza w Radlinie w latach 2018-2021. Głównym celem przedsięwzięcia było podniesienie kwalifikacji kadry pedagogicznej w zakresie metodologii CLIL, czyli zintegrowanego nauczania językowo- przedmiotowego, oraz bardziej skuteczne przygotowanie uczniów do podejmowania nowego wyzwania, jakim jest uczenie się bilingwalne. Projekt był wsparty kwotą dofinansowania 22.130 €.
Bezpośrednio w realizację projektu zaangażowanych było jedenaścioro nauczycieli, którzy zajmowali się działaniami, takimi jak przygotowanie merytoryczne i logistyczne projektu, udział w kursie języka angielskiego oraz kursach zagranicznych, wdrażanie
i upublicznianie rezultatów projektu. Pomysł na projekt związany był z reorganizacją pracy szkoły, podniesieniem jej atrakcyjności, poszerzeniem oferty edukacyjnej dla uczniów. Zwiększanie kompetencji językowych i metodologicznych nauczycieli odbywało się przez udział w kursie języka angielskiego zorganizowanym w naszej placówce w porozumieniu ze Szkołą Językową „Egida” oraz kursie „Nauczanie języka angielskiego - motywowanie uczniów i przygotowanie do metody CLIL” na Malcie i we Włoszech zorganizowanym
i prowadzonym przez Carob Institute z Niemiec. Nauczyciele zdobyli, a następnie wdrożyli do codziennej praktyki poznane metody
i formy pracy, wzbogacili lekcje o poznane na szkoleniach treści, co wpłynęło na bardziej efektywne wprowadzenie zintegrowanych treści językowo-przedmiotowych, uatrakcyjnienie zajęć oraz większą ich skuteczność. Dzięki stosowaniu atrakcyjnych technik pracy
z dziećmi m.in. rymowanki “Jazz Chants” i rap gramatyczny, ćwiczeń na komunikację ustną poprzez zabawę - nauka języka angielskiego ma charakter naturalny. Uczniowie przyswajają wiedzę i umiejętności angażując przy tym zmysły słuchu, wzroku, dotyku, a nawet węchu. Stosowane na zajęciach metody aktywizujące sprawiają, że uczniowie chętniej angażują się w proces uczenia się, bowiem metody te wyzwalają w uczestnikach większą ciekawość. Nauczyciele na lekcjach często stosują kinezjologię. Dotyczy to przede wszystkim zajęć z uczniami klas młodszych. Mamy bowiem świadomość, iż rozwój intelektu i ruch fizyczny szczególnie silnie związane są ze sobą w dzieciństwie, w związku z czym rozwój dziecka powinien mieć jak najbardziej naturalną formę połączenia myśli i ruchu. Powyższe działania zapewniają długofalowość efektów projektu. Zgromadzone przez nauczycieli materiały dydaktyczne stworzyły bazę dobrych doświadczeń do wykorzystania i modyfikacji przez innych uczących. Są one ogólnodostępne na stronie szkoły oraz
na dedykowanym projektowi blogu celem wykorzystania dobrych praktyk na zajęciach z innych przedmiotów.
Podniesienie kompetencji językowych i pewności w operowaniu językiem angielskim zaowocowało realizacją projektów eTwinning. Zaangażowanie nauczycieli w działania projektowe, udział w szkoleniach, konferencjach organizowanych przez FRSE sprawił, że nasza szkoła otrzymała tytuł Szkoły eTwinning za lata 2019-2020. Z kolei w roku szkolnym 2020/2021 byliśmy założycielami projektu międzynarodowego Digi-Funny Postcards from Europe. W jego realizację zaangażowanych było bezpośrednio 12 nauczycieli oraz uczniowie sześciu klas (klasy drugie, trzecie, czwarte). Natomiast uczniowie klas siódmych i ósmej zrealizowali projekt “eTwinning Kids With Lifelong Skills”, współpracując w jego ramach z partnerami z Chorwacji, Turcji, Francji, Hiszpanii. Działania projektowe zostały wysoko ocenione przez Krajowe Biuro eTwinning i otrzymaliśmy Krajową Odznakę Jakości.
Realizacja projektu „Myślimy globalnie, uczymy bilingwalnie / We think globally- we teach bilingually” przyczyniła się do podniesienia atrakcyjności oferty edukacyjnej szkoły, do zwiększenia efektywności nauczania, co dobitnie potwierdziły wyniki egzaminu uzyskane przez naszych tegorocznych ósmoklasistów. Średni wynik z języka angielskiego wyniósł 83% jest aż o 16% wyższy od średniego wyniku w kraju.
Był to pierwszy napisany przez nauczycieli naszej szkoły projekt Erasmus+. Mimo iż jego realizacja była utrudniona ze względu
na pandemię, zrealizowaliśmy założone cele i czekamy na zaakceptowanie raportu przez Narodową Agencję.
Zapraszamy do zapoznania się z blogiem projektu:
koordynator projektu
mgr Agata Kopta
Data dodania: 2021-07-09 14:55:53
Data edycji: 2021-07-09 15:02:19
Ilość wyświetleń: 509
Projekty Unijne

Konkursy

Zgłoś się do konkursu szkolnego! Nabór trwa jeszcze kilka dni!
Więcej informacji

Ankiety

Weź udział w jednej z ankiet szkolnych! Twoja opinia jest ważna!
Więcej informacji

Kalendarz

Klasy

Przejdź na stronę swojej klasy zobacz najnowsze wpisy i bądź na bieżąco!
Więcej informacji
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji PublicznejElektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej
Logo Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej
Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej